Digitolle Grieze gaat naar Qatar!

Toegegeven: Cathrinus moest wel even slikken, sterker nog: hij verslikte zich in zijn Lungo (op de burelen van DG drinken we tegenwoordig Nespresso uit duurzame cupjes van de Koffiejongens, maar dit terzijde), toen Catharina zomaar op een doordeweekse dinsdagochtend het kantoor kwam binnenslenteren met de mededeling dat ze net twee tickets naar Qatar had geboekt.

‘Wat zeg je nou?’ kwam Cathrinus voorzichtig bij van zijn verbazing. ‘Qatar? Wanneer?’

‘Wanneer?!’ Catharina trok zo’n ogenrollend DUH-gezicht. ‘Eind volgende week natuurlijk! Maandag 20 is de eerste wedstrijd al!’

Cathrinus keek haar recht aan. ‘Je bent serieus hè? Je gaat echt naar dat rotland tijdens en vanwege dat WK voetbal?’

‘Ja natuurlijk suffie! Wanneer moet je er anders heen? Er is daar ja niks te zien, behalve die voetbalstadions!’

‘Ongelooflijk dat je daar heengaat…’ zuchtte Cathrinus.

‘Ik? WE, zul je bedoelen! Ik zie toch dat ik twee tickets had geboekt? Jij gaat ook mee, mjong! Sterker nog: je móet mee!’

‘Ik dacht het niet’, verhief Cathrinus nu zijn stem. ‘Ik heb al afgesproken met mijn Risk-clubje om tijdens alle wedstrijden van het Nederlands elftal te gaan Risken bij Proeflokaal Hooghoudt. Daar vertonen ze de wedstrijden tenminste níet!’

‘Rustig, Cathrinus, rustig jongen…’ Catharina ging met één bil op het bureau van haar kantoorgenoot zitten en legde een hand op zijn bovenarm. ‘Je kent me toch? Ik ben ja ook totaal geen voetbalfan, laat staan fan van wegkijkende miljonairs in een dictatorwoestijnstaatje. Nee mjong, luister: jij en ik gaan die bliksemse boel daar eens even lekker ondermijnen van binnenuit!’

‘Dat kan toch ook vanuit Groningen?’, sputterde Cathrinus. ‘Ik bedoel, we posten elke dag een gemene tweet, we delen informatie op Tikt…’

‘Nee!’ Cathrinus schrok van de heftigheid van haar reactie. ‘Luister, Trien: ik heb geen cent betaald voor die tickets, we krijgen kost en inwoning van de emir himself, en we mogen bij alle wedstrijden vlak onder de airco zitten zolang we maar veel en positief over dat WK schrijven!’

‘Wàt?’ Nu had Cathrinus juist weer een ferme slok lungo nodig om van de schrik te bekomen. ‘Heb jij je laten omkopen door die frauduleuze kussenslopen?’

‘Dat rijmt!’ grijnsde Catharina. ‘Maar: klopt als een bus! We gaan op kosten van de sjeik naar Qatar… En we zullen nog wel eens zien wie daar de meeste positieve of negatieve publiciteit uit haalt! Kijk jochie…’ Ze haalde een stuk stof uit haar tas. ‘Dit is de omgekeerde Qatarese vlag, en daarmee ga jij straks zwaaien, op de tribune!’

HOU DIGITOLLE GRIEZE IN DE GATEN,
VOOR ALLE AVONTUREN VAN CATHRINUS EN CATHARINA IN QATAR!

2 gedachten over “Digitolle Grieze gaat naar Qatar!

Plaats een reactie