Dialoog in twee bedrijven

10-jaar-dg-4“Maar ik vind het wel hartstikke leuk, hoor Cathrinus! Waar elders hoor je: ‘heb je de baropbrengst van Cliteater nou al verwerkt’ of ‘is de gage van Anal Smegma al betaald’?”

“Ca…”

“Dus dat bevalt me prima, dat bijbaantje in de beatmuziek. Helemaal niet erg dat jij geen rooie cent meer verdient doordat je al je tijd steekt in die documentaire over De Hoogte.  Schiet dat nu al een beetje op?”

“Cat…”

10-jaar-dg-2“Zeg, vliegen daar nou spruttertjes boven het wad? Hoe kan dat nou? Dat zijn toch trekvogels? Het is 3 februari! Absurd. En die domme Trump maar bazelen dat global warming een mythe is. O, sorry, we zouden het niet over de rest van de wereld hebben, hier op  het eiland.”

“Cath…”

“Maar heerlijk is het, hierzoot, ik ben één en al sereniteit. Een bitterballetje zou er ook wel ingaan, wat jij? Ik weet niet hoe ze het doen, maar die mayonaise-achtige mosterd erbij is werkelijk verrukkelijk. Hier op het terras, dan maar?”

“Catha…”

“Amsterdammertje, Vedett IPA Golden Shower en 2 porties bitterballen graag, ober. Niet te krap bemeten, hoor. We moeten nog een eind lopen en dat wil niet op de lege maag.”

“Cathar…”

10-jaar-dg-3“Godskolere, wat zijn die krengen heet! Ik heb geen gevoel meer in mijn gehemelte. Of is het verhemelte? Ik kan dat nooit onthouden.”

“Cathari…”

“Ober! Nog een Amsterdammertje voor mij en zet er maar een jenever naast. Wat wil jij, Cathrinus? Kriek Lambiek Blond dubbel of trippel? Weet je wat, ober, doe maar een quatrootje, het komt wel op. Bakje gemengde nootjes ook nog, graag.”

“Catharin…”

“Tjonge, wat een goed idee van je, Cathrinus, zo’n weekje weg. Dat zouden we va…”

“CATHARINA!!”

“Wa10-jaar-dg-6t heb jij nou ineens? Waarom schreeuw je zo?”

“Je wilt me toch niet vertellen dat je het vergeten bent?”

“Vergeten? Wat vergeten? Ik ben niks vergeten.”

“Je bent het wél vergeten! Ik snap niet dat ik het nog met je uithoud. Zie je dan niks aan me?”

“Eh… nee… o wacht, heb je nieuwe sokken?”

10-jaar-dg“Nee nee nee! Ik begrijp niet dat je niets afwijkends aan me ziet. Kijk, mijn leesbril!”

“Ja, vreemde vorm, dat was me heus wel opgevallen, hoor.”

“Vreemde vorm, zegt ze. Dat is een leesbril in de vorm van een 10, gek! En dat er om de 10 seconden confetti uitspuit vind je ook heel normaal, zeker?”

“Och…”

“Hier, op mijn schouder!”

“Ja, ik zag het, daar zit een vieze vlek. Maar nou ja, het is vakantie, dus nou en.”

“Dat is een tatoeage. Een 10, om precies te zijn. Maar jij ziet dat weer niet. Je zou het nog niet zien als het op m’n voorhoofd getatoeëerd stond. De tien ballonnen aan mijn broek zijn je zeker ook ontgaan?”

10-jaar-dg-5“Eh… nee…”

“Welwaar!”

“Nou goed dan: nee, ik zag het niet. Maar waarom ben je in vredesnaam zo obsessief met tienen bezig?”

DE DIGITOLLE GRIEZE BESTAAT VANDAAG OP DE KOP AF TIEN JAAR! Bedankt, en leuk dat je eraan gedacht hebt, Catharina.”

“Dacht je dat ik dát vergeten was? Ik heb tientallen verrassingen voor je in petto, maar je moet ook een beetje geduld hebben, Cathrinus, de dag is nog niet voorbij.”

———————————————————————

“Pst, ober! Breng je zo even 10 flessen champagne langs? En denk je dat je binnen nu en een half uur 10 fazanten zover kunt krijgen dat ze een dansje doen op Waterloo Sunset? Wat is het telefoonnummer van het bunkermuseum? Ze moeten even 10 kanonsschoten voor me afvuren.”

10-jaar-dg-1

 

4 thoughts on “Dialoog in twee bedrijven

  1. Felisiteerd.
    Mooi man. En gewoon deurgoan hur.
    Al muit t mie wel n beetje veur aal dij daaier doar. 10 Kanonsschoten?

Geef een reactie

